Výstup z komfortní zóny

Každému je dobře v jeho komfortní zóně. V klidu si někam zalézt, neřešit otravné telefony, dotazy zákazníků, tvrdá obchodní jednání a každodenní starosti. Kdo chce však být v životě úspěšnější něž ostatní, ve většině situací musí umět z komfortní zóny vystoupit. Pohybovat se v nekomfortní zóně je klíč k úspěchu v životě.

Na téma komfortní zóny doporučuji knihu Petra Ludwiga – konec prokrastinace.

Zajímavé je, že pro někoho je vystoupit z komforní zóny snažší a skoro automatické, nebojí se vystoupit z řady a říci svůj názor, zazvonit na zvonek a prodávat svůj produkt. Pro někoho je to naopak skoro až nemožné, stydí se, nechce se mu vystoupit z komfortní zóny a například někoho oslovit, bojí se vlastního neúspěchu.

Já to mám někde uprostřed. Jako dítě jsem byl typický stydlín, nebyl jsem vychován k prezentování se mezi lidmi a měl jsem problém třeba ve škole oslovit autority. Postupně jsem ale zjišťoval, že to není dobré pro život a musím to změnit. Pořád je ve mě ten skřítek, který mi brání snadno vystoupit z komfortní zóny, ale už ho umím potlačit. Skvělá zpráva je, že to lze opravdu natrénovat. Opakováním, zkušenostma a pevnou vůlí.

Bez toho občasného nepohodlí, při výstupu z komfortní zóny bych neměl skvělou a krásnou manželku, úžasného syna, firmu, zakázky, super pozemek na budoucí dům a v mém případě dokonce ani ten VŠ titul. Byl bych na tom mnohem hůře ve všech oblastech života a moc bych toho nedokázal. Na druhou stranu, minimálně v byznysu mám tu velkou výzvu ještě před sebou a zas tolik jsem toho rozhodně v podnikání nedokázal. Je zde velký prostor, kam chci ještě dojít.

Mám k tomu ještě krásný příklad. Můj známý letos v létě prodal svůj startup korporaci. Oficiálně ten startup budoval 3 měsíce a celou dobu věděl, co chce a kdo ho koupí. Ve výsledku udělal ohromný úspěch, v řádu vyšších desítek milionů, byl ve správný čas na správném místě a měl i spoustu štěstí. To ale nic nemění na tom, že si to odpracoval v nekomfortní zóně. Řekl mi, že ty tvrdé jednání s těmi správnými lidmi byly naprosto klíčové a bylo to celé vždy vyhraněné, ten nejtvrdší byznys v nekomfortní zóně. Musel se k těm správným lidem i umět dostat a zaujmout je. Absolutní nepohodlí, hlava v oprátce, v jednu chvíli všechno nebo nic.

Pokud se bojíte někoho oslovit, pracovat v tvrdých podmínkách, vymlouvat se – nedělejte skutečný byznys. Aspoň ne hned. Začněte postupně, trénujte svojí nekomfortní zónu a získávejte zkušenosti.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*